Uber vs Taxi

Uber vs Taxi

Určitě jste již slyšeli o službě Uber. Jedná se o aplikaci/službu, která slouží pro přepravu lidí poskytovanou obyčejnými lidmi. Co to znamená v praxi: v appce jsou přihlášení obyčejní lidé “řidiči“, kteří naplňují svůj volný čas, aby si něco přivydělali, a vozí ostatní lidi. Uber je levnější než Taxi, a proto vznikla válka mezi řidiči Taxi a Uber, která před pár měsíci vyvrcholila na letišti.
Proč to celé tak vybouchlo? Protože řidiči taxislužeb jsou přesvědčení o tom, že jim Uber krade zákazníky.
Abychom na to mohli mít lepší pohled, tak je třeba si ujasnit, jaký je rozdíl mezi Uberem a Taxi.

TAXI:

Musí mít koncesi a zkoušky z místopisu
Musí mít taxametr
Musí být pojištěný
Mělo by se jednat o profi řidiče
Mělo by jezdit v autě přizpůsobeném pro taxislužbu a v perfektním stavu
Díky tomu za poplatek může parkovat v centrech, na letištích a na důležitých místech, kde jsou stání jen pro TAXI
Do Taxika může člověk vlézt okamžitě a platit v hotovosti

UBER:

Musí byt zaregistrovaný v appce UBER
Měl by mít koncesi na přepravu osob
Nemusí být pojištěný
Nemusí to být profi řidič
Nemusí mít dobré a plně funkční auto
Nemůže jezdit a parkovat na místech určených pro taxislužby
Uber si člověk musí zarezervovat dopředu, musí byt zaregistrovaný a musí platit kartou (už se může platit i v hotovostí)

 

Hned na první pohled si můžete všimnout, že i když se jedná o stejný základ (přeprava osob), jsou to dvě úplně jiné služby.

Vám přijde, že Uber krade taxislužbám zákazníky? Mně osobně ne a pokusím se rozepsat svůj názor podle skupin zákazníků.

Firemní zákazníci: Myslím si, že skupinou lidí, která přepravu taxislužbou využívá nejvíc, jsou zaměstnanci firem při pracovních přesunech a cestách. Tato skupina zajisté nepřejde od Taxi k Uberu, a to hlavně z důvodu pohodlnosti, ale také z důvodu pojištění, které Uber řidiči nemají.

Turisté: Často nemají čas ztrácet čas, chodit mimo letiště, aby mohli nastoupit na Uber, nebo si z center měst dojít někam, kam by mohl Uber dojet; navíc většina z těch, co přijedou zdaleka, neletí třeba do Prahy, aby se pak vezli z letiště špinavou fabií. Většina z nich je pohodlná a chce si cestu užit naplno, proto nastoupí do Taxika, který parkuje přímo u turistických míst.

Mladší lidi: To jsou asi hlavní zákazníci Uberu, nicméně většina z nich nepřešla z Taxi na Uber, ale využívá Uber proto, že v některých případech to ve více lidech vyjde jako hromadná doprava. Nevyužili by taxislužbu, protože je na ně příliš drahá, a kdyby nebyl Uber, tak se raději svezou místní dopravou.

Noční život: Zde je asi jediná skupina lidí, u které opravdu přešli lidi z Taxi na Uber, ale i zde je to sporné – mnoho lidí jezdí Uberem ne jako náhradou za taxislužby, ale spíš jako náhradou za noční autobus, si myslím. A opilci, kterým jde jen o to nastoupit do prvního auta, ti budou taxislužby upřednostňovat stále.

Takhle vypadá můj názor na věc, samozřejmě existují i výjimky, ale osobně se domnívám, že situace mezi Uberem a TAXI službou by mohla vypadat tak nějak takhle

Zajímalo by mě, co si o tom myslíte vy? Vidíte to stejně jako já? Nebo si myslíte, že Uber krade taxislužbám zákazníky?

P.S. Ano, taxislužby mají o dost dražší výdaje a dost byrokracie okolo, ale když se na to podíváte do hloubky, sami si to v minulosti přáli, aby tím omezili trh. Chtělo by to určitě zlepšit podmínky pro taxislužby (na druhou stranu, myslím si, že kdyby to bylo tak hrozný, tak taxikáři by taky přešli k Uberu).

Kdyby někdo měl zájem, zde máte slevu 100,-Kč na první jízdu Uberem

JBrunato

JBrunato

Ital, který se snaží psát český blog. Low cost cestovatel, dobrodruh, začínající fotograf, sportovec, milovník nových technologií. Poslední dobou se zajímám hlavně o cestování, sociální sítě (hlavně instagram), stavbu a správu webu a o kryptoměny.