Christmas Challenge, malý eurotrip s letenkami za 2 Eur

Sedím si takhle před osmou ráno v práci, je začátek listopadu a jako každý den se u snídaně dívám na letenky a slintám nad tím, kam bych mohl letět, kdybych nemusel být v práci. Ale to je jiná povídka. Tentokrát jsem si všimnul, že Ryanair má skvělou akci a to letenky za 2EUR. Termíny byly listopad- prosinec a to znamenalo, že jsem měl možnost je konečně taky využít a někam vyrazit.

Napadlo mě, že bychom mohli odjet ve čtyřech, a napsal jsem rovnou Milanovi (Milan semnou už využil mnoho letenek takhle na rychlo) bohužel byl off-line, a já se přesto pustil do hledání termínu.

Našel jsem letenky na konec listopadu 29.11. Berlín – Londýn – Berlín a 30.11. Berlín – Brusel – Berlín.

Letenky mizely rychle, Pavlína a Milan byli stále off-line, a já nevěděl, co mám dělat.

Dobře, popravdě jsem se dlouho nerozmýšlel, prostě jsem všechny letenky koupil, a doufal, že nepřibydou do seznamu nevyužitých letenek (o kterých se můžete dočíst ZDE).

Tentokrát jsem měl štěstí a dodatečně mi to všichni odsouhlasili.

Nastal čas naplánovat celý výlet trošku do detailu.

Po dlouhém vymýšlení jsem vymyslel plán. Udělat si vánoční výlet.
Projít si vánoční Prahu, vánoční Londýn, vánoční Brusel a dokončit to celé vánočním Berlínem.

Teď ještě domyslet takové nezajímavé detaily jako parkování, bydlení a hlavně dopravy z letišť do centra měst.

Parkování v Berlíně je hračka, znám místo, kde se dá parkovat zdarma kousíček od letiště. Přes Booking jsem sehnal levný pension 1,5 km od letiště. Koupil jsem jízdenky na vlak z letiště v Londýně (vybral jsem vlak, protože jede do centra jen 45 minut a jezdí každých 15 minut, doporučuji). Zbylo už jen sehnat dopravu v Bruselu. Dlouho jsem se rozmýšlel mezi vlakem a autobusem, a nakonec vyhrála služba UBER. Protože to byla nejrychlejší a nejlevnější doprava z letiště.

Čas utekl jako voda, a přišlo pondělí.

Pondělí jsme trávili v Praze, navštívili jsme vánoční stromek a trhy na Staroměstském náměstí, na Václavském náměstí, Náměstí Míru a Tylovo náměstí. Pochutnali jsme si na Trdelníku s Nutellou a užili si krásny den po Praze.

Staroměstské náměstí stojí o Vánocích určitě za návštěvu (nejenom o Vánocích teda), krásný vánoční strom, vánoční trhy, krásné budovy s možností výhledu na celé náměstí z věže Orloje.  Nejbližší trhy okolo náměstí jsou na náměstí republiky a na Václavském náměstí. Zbytek pražských trhů je trochu z ruky. My jsme nachodili něco málo přes 20km a vyrazili jsme domů.

Večer jsme si šli brzo lehnout (ve 22.00), ve 23.00 jsem usnul a o půlnoci jsem už vstal. Nastartoval auto a vyjeli jsme směr Berlín. Cesta proběhla bez problémů a o půl páté jsme dojeli a zaparkovali kousek od letiště. Přesunuli jsme se na letiště, kde nás čekala obrovská fronta u odbavení. Po půl hodině ve frontě jsme byli trochu nervózní, naštěstí stačilo říct zaměstnanci, že nám za chvilku letí letadlo a pustil nás dopředu. Prošli jsme celý letištní cyklus a nastoupili do letadla. Let proběhl bez problémů, seděl jsem v uličce, a tak jsem i na necelou hoďku usnul. V Londýně jsme se zdrželi opět ve frontě při vstupní kontrole a po pár desítkách minut jsme se přesunuli do vlaku.

Vlakem jsme jeli 45 minut a vystoupili v Liverpool Street.

V Londýně byla zima, ale úplně jasné počasí, takže úplně dělané na procházku.

Vyrazili jsme hned směrem k Tower Bridge.

Odtud jsme pokračovali okolo London Bridge, Shakespeare´s Globe,LondonEye,

Bigben,

Buckingham Palace,

až na Trafalgar Square (kde by podle internetu měl stát hlavní londýnský vánoční strom).

Byl to asi nejhorší vánoční strom, co jsem viděl, bez ozdob, jen osvětlený, a tím že jsme ho viděli jen za světla, tak vypadal opravdu hrozně.
Z náměstí jsme dál pokračovali přes Piccadilly, Chinatown, Oxford Street a mnoho dalších míst zpět na nádraží. Nasedli jsme na vlak a jeli zpět na letiště, kde jsme bez jakýkoliv zdržení přesedli na letadlo, a letěli zpět do Berlína.

Londýn jsme si moc užili, díky sluníčku jsme si udělali i pár hezkých fotek. Jinak na žádné velké trhy jsme tu nenarazili, jen vždycky sem a tam na pár stánků. V centru sem a tam byly i hezké ozdoby. Škoda jen, že jsme neměli čas dojít až do Hyde parku, zkouknout  Winter Wonderland. V Londýně jsme nachodili přes 25 Km.

V Berlíně jsme se přesunuli k autu, a okolo půlnoci jsme dorazili na Pension. Ubytovali jsme se a šli jsme hned spát (krátkou recenzi o pensionu zde).

Ráno jsme vstali ve 4 ráno a rovnou jsme se přesunuli na letiště. Vstali jsme o půl hodiny dřív, abychom předešli stání v dlouhé frontě. Tentokrát jsme dorazili na prázdné letiště, tak jsme se dostali za chvilku k bráně a čekali na nástup do letadla.

Let do Bruselu bylo takové moje jubileum. Tři lety za 24 hodin, nevím, jestli to zvládnu ještě někdy překonat. Seděl jsem u okýnka, a i přes únavu jsem neusnul, ale celý let jsem se koukal na úsvit sluníčka. Byl to nádherný pohled.

Po 1,5 hodině v letadle jsme přistáli, a přesunuli se pěšky k hlavní silnici kousek od letiště (z důvodu teroristických útoků je vjezd před letiště zakázaný).

Jak jsme se dostali k silnici, tak jsme si zavolali UBER. Za 5 minut nás vyzvedával černý Dodge Caliber, nasedli jsme a za necelé 20 minut jsme byli přímo v centru. Bylo teprve 8, tak jsme se rozhodli sednout si na snídani a naplánovat si trasu po městě.

Bylo zase úplně jasné počasí, ale foukal ledový vítr. Na mapě jsme si u snídaně označili místa, které chceme vidět, a vyrazili jsme. Začali jsme u Opery na Place de la Monnaie. Pokračovali jsme dále do Place St-Catherine, Marché aux Poissons, Bourse beurs, Saint-Jacques, Grand place, Galeries Saint-Hubert, Cathedrale, Albertine, La Chapelle, Palais de Justice, Palais Royal, Place du Luxembourg, Europeen parlament až na Jubelpark.

Tím jsme prošli všechny místa, které jsme měli v plánu.

Brusel je krásné město, na které si myslím, že stačí jeden nebo dva dny.

Bylo okolo 4 odpoledne, a my jsme se rozhodli, že se vrátíme pomalu do centra, sedneme na jídlo a počkáme na setmění, abychom si prošli celé centrum ještě jednou za tmy.

Centrum Bruselu bylo totiž krásně vyzdobené. Celé je to tam vytvořené jako malá vánoční vesnička. Všechny trhy jsou mezi sebou spojené ozdobami, značkami a stromy. U Opery je ledová plocha na bruslení. O kus dál je ruské kolo s výhledem na celý Brusel a přímo u něj je náměstí s krásným vánočním stromem.

Najedli jsme se a vyrazili na procházku večerním Bruselem. Přesně jak jsme čekali, bylo to tam opravdu úžasné. Všude hrála hudba a celé to bylo krásné nasvícené. Navíc všude vonělo dobré pití a výborné jídlo, jako třeba belgické wafle, mňamka.

Jediné, co nás zaskočilo, bylo, že na večer uzavřeli celé náměstí, a dovnitř pouštěli jen po kontrole tašek (kvůli teroristickým útokům). Tím pádem vznikaly hodně dlouhé fronty, a kdybychom všechny nepředběhli, tak tam čekáme ještě dneska. Celkově jsme v Bruselu ušli dalších 24 km.

Nadešla sedmá hodina, a tak jsme si museli zase zavolat UBER (přijel pro nás krásný nový Mercedes třídy E), a odjeli jsme na letiště. Na letišti bylo málo lidí, tak jsme prošli rychle přes odbavení, zalehli na lehátka (výborné místo na odpočinek při čekaní na let), a čekali jsme na otevření brány. Po chvilce odpočinku jsme nastoupili do letadla a využili poslední let našeho tripu.

Po půlnoci jsme dorazili zpět do pensionu v Berlíně a zalehli.

Před 9 jsem se probudil, a začal plánovat, co všechno projdeme v Berlíně. Po desáté hodině se pobudili ostatní, tak jsme vše zabalili a přesunuli se do auta.

S autem jsme zajeli do Berlína, a zaparkovali u Prager Platz. Počasí nám tentokrát moc nepřálo, bylo zataženo, poprchávalo, a do toho foukal ledový vítr. Ale předchozí dny nám počasí přálo, tak jsme si řekli, že to poslední den nějak zvládneme.

Našli jsme správný směr a vyrazili. První zastávka byla na vánočním trhu Breitscheid Platz (kde byl před vánocemi teroristický útok). Dále jsme se přesunuli po břehu Landwehrkanalu až ke Brandenburger Tor.

Odtud jsme se přesunuli na Alexanderplatz. Zde jsme si udělali větší přestávku, dali jsme si currywurst, svařák, banán v čokoládě, poslechli si hudbu a prošli jsme celé okolí. Dál jsme se původně chtěli jít podívat na zbytky Berlínské zdi, ale bohužel stále poprchávalo, a my už jsme byli unavení a mokří. Tak jsme se rozhodli pro návrat k autu.

Po cestě k autu jsme ještě navštívili krásný trh jmenném Gendarmenmarkt. Přes Braniborskou bránu (kde byl krásný vánoční strom) jsme se dostali k vítěznému sloupu. Od něho jsme se dostali zpět na vánoční trh u BreitscheidPlatz, kde jsme si koupili poslední pochoutky, a pomalu se přesunuli do auta.

Berlínské trhy patří mezi nejhezčí v Evropě, tak nemá smysl se o nich rozepisovat. Jediná nevýhoda, kterou vidím, třeba oproti Bruselu, je, že různé trhy jsou od sebe moc daleko. Samotné trhy jsou velké a krásné, ale když toho člověk chce projít více, tak se musí připravit na delší chození. My jsme si zkrátili původní plán, a přesto jsme ušli 22 Km.

Z Berlína jsme vyjeli okolo 21 hodiny a domů jsme dorazili o půlnoci.

Ve zkratce jsme za 4 dny, ve 4 lidech viděli 4 hlavní evropská města (Praha, Londýn, Brusel, Berlín),
využili 4 lety (cca 3500 Km), projeli 750 Km v autě, spali jen 15 hodin (teda já jen 15 hodin, zbytek spal i v autě anebo v letadle) a do toho jsme ušli 91 Km.

Byl to úžasný a bláznivý výlet, který jsme si na plno užili.

Jestli se vám to líbilo, můžete to sdílet a podělit se s přáteli,
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+Email this to someone